Werken met het levende Woord

25 juni 2024 20:00 22:00
Dorp 15, 3466 NE, Waarder

Kerkenradenoverleg HJW 2024

D.V. dinsdagavond 25 juni 2024 staat het kerkenradenoverleg van het Hervormd Jeugdwerk gepland. Dit vindt plaats in de dorpskerk te Waarder (Dorp 15, 3466 NE). De avond start om 20.00 uur en u kunt vanaf 19.45 uur binnenlopen.

Thema dit jaar is 'Werken met het levende Woord', met als ondertitel 'Gereedschap voor geestelijk leidinggevenden die hun jongeren willen verbinden aan het Woord van hun God'. Spreker is Drs. L. (Laurens) Snoek, Docent Godsdienst/Levensbeschouwing aan de Christelijke Hogeschool Ede en docent catechetiek aan de TUA.

Iedere leidinggevende in de kerk verlangt ernaar dat jongeren leven met Gods Woord. Maar iedereen weet ook dat dat niet vanzelf gaat. Het vraagt vakmanschap om te midden van jongeren te werken met het Woord van God. En vakmanschap betekent: het goede gereedschap goed gebruiken. We gaan daarvoor putten uit de gereedschapskist voor goed (kerkelijk) onderwijs. We gaan oefenen met manieren van lezen, met het leiden van gesprekken, met het verwoorden van overtuigingen, gevoelens en opvattingen. Allemaal met dit doel: dat Gods woorden door ons leidinggeven heen levend worden, onze jongeren aan het denken zetten en hen aan Hem verbinden.

We zien ernaar uit om veel kerkenraden te ontmoeten. Via onderstaand formulier kunt u zich opgeven voor deze avond.

Aanmeldformulier