Gezegend met Israël

Gratis Bijbelstudiemateriaal voor de Israëlzondag

3 september 2021

Het LCJ, HJW en de BHZ stellen samen met het Centrum voor Israëlstudies en Goed in Vorm interactief bijbelstudiemateriaal over Israël beschikbaar voor de kerken. Het materiaal is uitermate geschikt voor een moment tijdens het zondagsschooluur, een verenigings- of clubavond rondom bijvoorbeeld de Israëlzondag van D.V. 3 oktober.

Er zijn drie pakketten ontworpen voor kinderen en jongeren. Voor kinderen is een bijbelstudieboekje ontwikkeld met een extra verwerking. Voor jongeren zijn er zes animatiefilmpjes ontwikkeld over de vergeten helden van Israël. Deze animaties worden ondersteund door een tweetal bijbelstudies, één voor de doelgroep -16 en de andere voor de doelgroep +16. Beide gaan over het thema: Gezegend met Israël.

Materiaal bestellen
Het materiaal wordt gratis ter beschikking gesteld via de eenmalige kortingscode CIS2021GIV (exclusief de extra verwerking -12). Wanneer het materiaal niet op de zondagsschool of vereniging wordt ingezet, mag de kortingscode ook gebruikt worden voor thuisgebruik. De verschillende pakketten zijn te bestellen via de website www.gezegendmetisrael.nl.

De bijzondere plaats van Israël
Gezien het belang van het bespreken van het ‘geheim van Israël’, waarin Gods trouw aan Zijn volk schittert, willen de (jongeren)organisaties kerken en verenigingen oproepen om dit seizoen specifiek stil te staan bij het thema ‘Gezegend met Israël’.