Door beproeving gelouterd

Jeugdappel -16 in Nijkerk

25 april 2023

Jeugdappel -16 in Nijkerk: Door beproeving gelouterd

Op zaterdag 22 april 2023 vond het Jeugdappel -16 plaats in Nijkerk, georganiseerd door het Hervormd JeugdWerk (HJW) en het Landelijk Contact Jeugdwerk (LCJ). Het thema van dit jaar was ‘Puur!’. Tientallen jeugdclubs en honderden jongeren bezochten het evenement en luisteren naar het Woord dat ds. P. Van Duijvenboden en ds. A. Voorwinden verkondigden.

Ds. Voorwinden sprak eerlijk over de beproeving die hij en zijn vrouw doormaakten nadat zij geconfronteerd werden met borstkanker. Voorwinden benadrukte dat de Heere Jezus Christus geen comfortabel leven belooft aan Zijn volgelingen, maar wel een leven waarin zij gelouterd worden door beproevingen.

Tijdens de verschillende workshops konden jongeren zelf aan de slag gaan en met elkaar in gesprek gaan. Na afloop hield ds. Van Duijvenboden een slotappel waarin hij jongeren aanspoorde om te verlangen naar een vol leven met de Heere Jezus.

Hidde (14) deelde met zijn leeftijdsgenoten iets van zijn lijden. Door zijn hersentumor wordt hij herinnert aan het lijden van Christus.

Het Jeugdappel was een succes en het LCJ kijkt al vooruit naar volgend jaar. Op 20 april 2024 staat de volgende editie gepland.