Investeer in identiteitsvorming jongere

Terugblik kerkenradenoverleg HJW

28 juni 2023

Kerkenradenoverleg HJW: Investeer in identiteitsvorming jongere

Voor ambtsdragers en leidinggevenden in het kerkelijk jeugdwerk is het van groot belang om kennis te nemen van de huidige jeugdcultuur. Dat zei HJW-bestuursvoorzitter ds. J. A. van den Berg op het jaarlijkse kerkenradenoverleg.

Tientallen ambtsdragers en leidinggevenden in het kerkelijk jeugdwerk ontmoetten elkaar eind juni in Waarder om kennis te nemen van de huidige jeugdcultuur en toegerust te worden in het werk onder de kinderen en jongeren van de gemeente.

Jongeren leven in twee werelden, stelde ds. Van den Berg. “Ze leven in de christelijke gemeenten en in de seculiere samenleving. Nodig is dat zij en wij een voorbeeld nemen aan Daniël. “Hij nam voluit zijn verantwoordelijkheid in de maatschappij, maar was tegelijkertijd toegewijd in de dienst van de Heere.”

Na de opening van de HJW-bestuursvoorzitter gaf pastoraal counselor Jan Willem Baars van het Interkerkelijk Kenniscentrum de aanwezigen praktische tips om tot een geestelijk gesprek met jongeren te komen.