Binding aan de kerk

Kerkenradenoverleg HJW 2021

4 juni 2021

Kerkenradenoverleg HJW 2021

D.V. dinsdagavond 29 juni 2021 staat het kerkenradenoverleg van het Hervormd Jeugdwerk gepland. Dit vindt plaats in de dorpskerk te Waarder (Dorp 15, 3466 NE). De avond start om 20.00 uur en u kunt vanaf 19.45 uur binnenlopen. Nadat het vorig jaar digitaal moest plaatsvinden, stemt het ons dankbaar dat we dit jaar weer fysiek bij elkaar kunnen komen.

Dit jaar staan we met elkaar stil bij het thema ‘Binding aan de kerk’. Ds. J. Belder zal hier met ons over spreken. Wat missen uw jongeren precies als ze de kerk vaarwel zeggen? En waarom is het voor hen relevant om zich te binden aan de kerk? Vragen die de kerk al lange tijd bezig houden, maar zeker door de coronacrisis onze volle aandacht hebben gekregen. In de nieuwe uitgave van het magazine ‘Het venster’ heeft u hier ook het een en ander over kunnen lezen, naar aanleiding van het onderzoek dat is gedaan door Rick Schreur. Hij deed afgelopen jaar onderzoek naar binding van jongeren aan de kerk. Op het kerkenradenoverleg zal hij relevante conclusies uit zijn onderzoek toelichten.

Kerkenraden waarvan wij weten dat ze zich met ons sympathiseren krijgen ook dit jaar weer een speciale uitnodiging, maar ook ambtsdragers die zich op ons betrokken voelen, uit andere kerkenraden, zijn van harte welkom. Er is gelegenheid om vragen te stellen aan het HJW en gezamenlijk mee te denken over waar komende tijd taken liggen voor ons.

We zien ernaar uit om veel kerkenraden te ontmoeten. Via onderstaande button kunt u zich opgeven voor deze avond. In verband met de coronamaatregelen moeten wij weten hoeveel personen wij kunnen verwachten.